maandag 3 september 2012

Ameland dag 1 - 24 augustus 2012

'' We vertrokken een uur later dan gepland. Maar eigenlijk kwam dat goed uit, want daardoor konden we even ontbijten bij de Mac Donalds.

Na een treinreis van 2 uur - die sneller ging als verwacht -, kwamen we aan op Leeuwarden. We vonden al vrij snel de bus(halte) die ons naar Holwerd zou brengen. Na 35 minuten wachten en 45 minuten in de bus, kwamen we aan bij de boot. Eenmaal aangekomen te zijn op het eiland, stonden de bussen al op ons te wachten. Tien minuten later liepen we de receptie uit, met de sleutel van ons huisje in mijn handen. We hebben even moeten zoeken, maar uiteindelijk vonden we ons huisje al vrij snel. Het moment dat ik het huisje binnen liep, voelde ik me gelijk al thuis. En wat een mooi uitzicht hebben we, wauw. Veel beter dan we ooit hadden kunnen verwachten. De duinen zijn zo mooi!

Nadat we onze spullen een plekje gegeven hebben, gingen we boodschappen doen. Er is momenteel een dorpsfeest in Ballum, dus daar gaan we binnenkort ook naar toe. In de supermarkt wisten we al snel wat we op de eerste avond gingen eten: rijst. Lekker en makkelijk. We namen nog wat te drinken en extra eten mee en gingen weer terug naar ons huisje.

Een poosje na het avondeten gingen we naar het strand. Wat was het fijn om daar weer terug te zijn. Zoveel mooie herinneringen van vorig jaar! Het was heerlijk om na zo'n reis van 4,5 uur even lekker uit te waaien aan de zee, met je blote voeten in het zand.

Rond half 11 's avonds kregen we weer honger. We liepen richting het dorpsfeest verderop in Ballum, in de hoop dat we daar wat te eten vonden. En ja hoor, er was een friettent. Met een patatje in onze handen liepen we weer terug naar ons huisje. Daar keken we nog wat tv en gingen we na een lange, vermoeiende dag slapen. ''