zaterdag 15 juni 2013

Personal update - hoe gaat het met mij?

Het is tijd voor een nieuwe, persoonlijke update. Het eerste jaar op het ROC in Amsterdam is alweer bijna voorbij, ik sta op het punt om de laatste lesweek in te gaan en om examens te maken.

De eerste dag van september, 2012, ging ik op mezelf wonen in Alphen a/d Rijn. Het was voor mij heel wat om eindelijk uit huis te gaan en om op kamers te gaan. Twee dagen daarna was mijn eerste schooldag al op een nieuwe opleiding. In maart veranderde ik van woonplaats, en ging ik in Hilversum wonen. Daar woon ik nu nog steeds, samen met vier andere huisgenoten. Om eerlijk te zijn is dit schooljaar enorm snel voorbij gevlogen, en ik zal dit jaar positief afsluiten. Ik heb geweldige vrienden gemaakt, en hele leuke dingen beleefd.
Pinterest
Zoals ik al zei, ga ik nu mijn laatste lesweek in. Ik ben best wel opgelucht dat het straks vakantie is, want daar ben ik aan toe. De laatste paar weken bestonden uit stress, veel zware toetsen (die ik tot nu toe allemaal heb gehaald) en opdrachten die ingeleverd moesten worden. De komende week bestaat uit twee examens: mondeling Spaans en Communicatie kerntaak 1. Ook moet ik drie schoolprojecten inleveren, een onderzoeksmap over culturele instellingen in Amsterdam, en heb ik aan het eind een BHV toets.

Kortom, het is straks eindelijk tijd om een aantal weken op adem te kunnen komen. Plannen om op vakantie te gaan heb ik dit jaar helaas nog niet, maar ik ben wel van plan om veel dagen weg te gaan met vrienden en mijn vriend.
Tumblr | I am a dreamer for ∞
Maar ik zal vooral op adem moeten komen. Een aantal van jullie weten dat ik een niet al te fijne thuis situatie heb/heb gehad, en daardoor ben ik een aantal jaar 'ziek' van de stress. Wanneer ik me druk maak om iets, wordt mijn buik een ballon en krijg ik last van angstaanvallen en/of hyperventilaties. Dit is allemaal heel naar, en sinds maart heb ik sowieso een a twee keer in de week last van een hyperventilatie. Super vermoeiend, dus ik moet echt snel uitrusten, want ik ben ook al licht overspannen.

Goed, dit was mijn persoonlijke update tot nu toe. Ik denk dat ik vaker persoonlijke updates zal schrijven, wat vind jij hiervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.