donderdag 6 juni 2013

Wist jij al dat... + recept

... koud water hartstikke goed voor je is, vooral als je aan het afvallen bent? Ik had vandaag een leestoets van Nederlands en daarin las ik dat als je koud water drinkt, dat je bloeddruk sneller gaat werken, waardoor je meer vetten gaat verbranden. Dit komt omdat je lichaam het koude water zelf moet omzetten tot een warmere temperatuur, waardoor je dus vetstoffen verbrand. Als je dagelijks gezond eet en regelmatig sport, dan kan het zelfs zo zijn dat je op jaarbasis zo'n vijf kilo extra afvalt!

En dan deel ik gelijk een recept met jullie wat hier hartstikke mee te maken heeft. Ik ben zelf niet zo'n persoon wat graag water drinkt, ik drink liever iets met een smaakje. Maar ja, drinken met een smaakje is natuurlijk veel minder gezond dan water. Op Instagram zag ik van een mede-blogger de oplossing: water met ijsklontjes en schijfjes citroen. Door de ijsklontjes wordt het water koud, en de citroen geeft op een gezonde manier net wat smaak aan het water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.