vrijdag 22 november 2013

Afvallen: eenvoudige voedingsaanpassingen

Degenen die mijn blog al sinds juli volgen, weten dat ik in juli eindelijk een moeilijke knoop door heb weten te hakken: weg met dat ongezond voedsel en gaan sporten. Ik sloot toen eindelijk een abonnement af bij te sportschool en ging me ook een stuk meer focussen op het gezond eten. Vandaag deel ik een aantal eenvoudige tips met jullie over voedingsaanpassingen, zodat het gezond eten net iets beter gaat.
losing weight
  • Vervang witte rijst en/of pasta door volkorenpasta, bruine rijst of zilvervliesrijst. Deze laatste varianten zorgen namelijk sneller voor een verzadigd gevoel waardoor je er al automatisch minder van eet.
  • Start de dag met iets waar je vol van zit. Je kan dan wel gek zijn op crackers met een mager beleg, maar dit vult je maag niet voldoende. Je kan bijvoorbeeld twee sneetjes bruin brood eten met een light pindakaas of een ander broodbeleg.
  • Eet minimaal vijf a zes keer per dag. Dat klinkt onwijs veel, maar dat is niet zo. Je eetpatroon ziet er dan als het volgt uit: ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, diner, tussendoortje.
  • Maak van bijvoorbeeld de zaterdag ''cheat day''. Op deze dag mag je je wat meer laten gaan en wat ongezondere dingen eten. Het is bewezen dat als je zo nu en dan ''cheat'', dat je het dieten makkelijker vol houdt en minder trek krijgt in ongezonde snacks.
  • Leer je producten kennen. Kies altijd voor producten waar meer eiwitten in zitten dan vetten of koolhydraten, hoe minder gram vet hoe beter, kijk ook naar de hoeveelheid voedingsvezels; hoe meer hoe beter!

2 opmerkingen:

  1. Handige tips, alleen zelf hoef ik niet per se af te vallen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterk van je dat je zo'n gezonde levenstijl gaat aannemen. Ik probeer het echt al lang om wat 'gezonder' te leven, maar aangezien ik op kot zit tijdens de week vind ik dat vrij moeilijk! :p

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.