donderdag 20 maart 2014

Places I want to visit: Aquatopia Antwerpen

Ik vind de zee en oceaan eigenlijk best wel interessant, en dan vooral de dieren die er in leven. Ik kijk altijd Bondi Rescue (wat helaas niet meer op tv is, mweh), en daar zwemmen weleens haaien. Natuurlijk wil ik nooit in een zee of oceaan zwemmen en dan plots een haai of een ander gevaarlijk dier tegen komen, maar ik wil ze wel zien zwemmen. Zoiets kan onder andere in Aquatopia in Antwerpen. Daarom wil ik deze plek ooit eens bezocht hebben in mijn leven.


Aquatopia is een openbaar aquarium in Antwerpen met meer dan 10.000 soorten vissen en reptielen. Het is opgedeeld in de territoria haaien, rivier, koraalrif, moeras, mangroven, mysteries van de oceaan, regenwoud en laboratorium. Ik weet nog wel dat ik vroeger in een dierentuin was met een aquarium vol haaien. Dat vond ik toen zo tof. Nu wil ik eens 'door' een aquarium lopen, onder de haaien door, zoals op bovenstaande foto.

Natuurlijk kun je dit ook in Nederland doen, namelijk bij Sealife in Scheveningen. Sealife staat ook op mijn verlanglijstje, maar het bezoeken van Aquatopia slaat twee vliegen in één klap: namelijk naar Aquatopia gaan én naar Antwerpen. Hieronder vind je nog een aantal foto's van Aquatopia, gewoon om even bij weg te kwijlen, weet je wel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.