zondag 14 september 2014

Moed is de beste eigenschap

De beste karaktereigenschap die iemand kan bezitten is moed. Het is toch fantastisch als jij op die leuke jongen durft af te stappen, om jouw mening naar voren te durven brengen en om iets te doen wat je nooit voor mogelijk had gehouden. Moed dwingt respect af bij mensen. Maar eigenlijk is moed niet iets wat je bij iedereen kan zien. Vaak zijn de moedigste mensen juist de mensen die in stilte elke dag een gevecht voeren.
Let it go.


Een jaar geleden las ik op Twitter deze quote: "Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying: "I will try again tomorrow." Moedig zijn betekent iets heel anders dan hard kunnen schreeuwen of altijd je zin doordrijven. Moed is de kracht hebben om nooit op te geven, ook al wordt het je heel moeilijk gemaakt.

Moed is als iets je niet lukt, het keer op keer opnieuw proberen. Tot het je wel lukt of tot je situatie is verbeterd. Die mensen, de doorzetters, zijn een voorbeeld voor iedereen. Deze mensen zijn de ware bezitters van moed. Het is zo moeilijk om iets keer op keer te zien mislukken en alsnog het te blijven proberen. Om elke dag door te gaan, ook al weet je diep van binnen dat je misschien niet gaat slagen.
add a caption
Voor alle mensen die met hun stille stem de moed erin houden, heb ik niets meer dan respect. Om elke dag opnieuw te denken: morgen stap ik op mijn probleem af en ga ik er iets aan doen. Misschien slaag ik niet, maar dat maakt niet uit. Want het is heel moeilijk om elke dag te vechten tegen een ziekte die niet iedereen aan de buitenkant kan zien, maar wel een ziekte die jou naar beneden haalt. Het is lastig om altijd maar door te gaan terwijl er soms gewoon geen goede vooruitzichten zijn.

Lieve mensen die echte moed bezitten. Jullie zijn mijn voorbeelden. Blijf wie je bent, houd de moed erin en als het een keer niet lukt is dat helemaal niet erg. Denk dan gewoon aan het einde van elke dag: morgen probeer ik het weer en dan lukt het me misschien wel. Ik weet dat het moeilijk is om moed te bezitten, dat het niet makkelijk is om altijd maar door te gaan als alles tegenzit. Maar zoals ik al zei, het is de beste eigenschap die een mens kan bezitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.