woensdag 13 februari 2013

Backpack do's and dont's

Afgelopen zaterdag kwam er al een artikel online over backpacken en vandaag geef ik jullie een aantal do's en dont's wat betreft backpacken. Wat kan je het beste wel doen? En wat juist weer niet? Lees mee.
Backpack do's:
  • Probeer een paar woorden van de lokale taal te leren.
  • Maak veel foto's.
  • Zorg voor stevige wandelschoenen (je rug, knieen en enkels gaan het je niet in dank afnemen als je deze tip in de wint slaat...).
  • Sluit een goede reisverzekering af, soms vergoeden deze zelfs kosten waarvan je het niet zou veerwachten. Bij de Rabobank krijg je bijvoorbeeld in vele gevallen je inentingen vergoed.
Backpack dont's:
  • Geen rekening houden met lokale gebruiken (denk bijvoorbeeld aan kledingvoorschriften van handen in bepaalde landen).
  • Onvoorbereid zijn (orienteer je goed op het gebied waar je heen gaat, weet wat je te wachten staat).
  • Je hele kledingkast meenemen (aan de andere kant van de wereld hebben ze ook een wasmachine).

1 opmerking:

  1. Heel erg handig! Backpacken lijkt me zo gaaf. Ik heb je brief al een tijdje binnen, alleen heb ik nog niks teruggeschreven sorry! Ik ga zo snel mogelijk weer schrijven! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.