dinsdag 25 juni 2013

Afvallen: mijn persoonlijke update

Degenen die mijn blog al een poos volgen weten dat ik al een poos bezig ben met afvallen, ik ben in ongeveer een jaar al zo'n 12 kilo verloren, en hier moet nog zo'n tien kilo extra van af. Vandaag is het tijd voor een korte update over hoe alles gaat en dergelijke. De komende periode komen er af en toe posts online met de ultieme workout tips en gezonde recepten. Als jij ook aan het afvallen bent: you can do it! Ik weet dat het soms moeilijk is, maar je moet doorzetten en niet terugvallen in je oude gewoonten. Denk aan het eindresultaat wat je te wachten staat!
Large
Sinds kort ben ik begonnen met hardlopen, dit doe ik eenmaal in de week, in het weekend, meestal op de zaterdag of zondag. Ik doe dit maar één keer in de week omdat ik knie reuma heb en het niet al te verstandig is om dit vaker te doen. Don't worry, ik heb groen licht gekregen van mijn arts, wat betekend dat ik eenmaal in de week mag hardlopen zonder dat dat al te veel schade toebrengt. Verder probeer ik dagelijks touwtje te springen, wat een hele goede workout is, waar ik je binnenkort meer over zal vertellen, en doe ik pilates oefeningen om mijn spieren te verbeteren en het verbrandt veel vet.
Large
Natuurlijk is het ook heel belangrijk om gezond te eten. Dit doe ik dan ook zoveel mogelijk en het gaat steeds beter om de verleidingen van iedereen om me heen te weerstaan. Ik eet dagelijks verse groenten en maak mijn pastasaus soms zelfs van verse tomaten. Continu alleen maar groenten en fruit eten is natuurlijk goed voor je lichaam, maar zo nu en dan vetten eten zoals een pizza is ook goed, je lichaam heeft altijd wat vetten nodig voor je stofwisseling en verbranding.
Large
Dit was mijn update tot dusver. Het gaat goed met me en ik voel me dankzij het hardlopen beter dan tevoren. Hardlopen werkt echt en je voelt je er zo veel rustiger door in je hoofd. Als jij ook aan het afvallen bent, laat het me dan weten en deel je ervaringen en tips. Dan schrijf ik hier binnenkort een blogpost over, vol met tips die jullie met de anderen willen delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.