donderdag 27 juni 2013

Workout: touwtje springen

Geloof het of niet, maar touwtje springen is één van de beste workouts ooit. Touwtje springen is namelijk heel intensief. Zo'n tien minuten non stop touwtje springen staat ongeveer gelijk aan zo'n twintig minuten hardlopen. Niet gek dus dat professionele boksers en andere sporters dit aan hun dagelijkse workout toevoegen. Met touwtje springen train je je kuiten, schouders, armen en ramp, dus span je buikspieren vooral aan voor extra resultaat.
Tumblr_mgqn4vmm191qfdmiho1_500_large
Net als bij alle andere sporten moet je het touwtje springen opbouwen. Als je een slechte conditie hebt kun je beginnen met een minuut springen en een halve minuut rust. Spring vijf keer één minuut en breid je schema langzaam uit (naar bijvoorbeeld 5 x 1,5 minuut en daarna 10 x 1 minuut etc). 
Large
Tijdens het springen moet je op bepaalde technieken letten:
~ Het touw moet een goede lengte hebben. Ga met je voeten in het midden van het touw staan en zorg dat de uiteinden tot je oksels komen.
~ Draai het touw vooral vanuit je polsen tijdens het springen en houd je handen bij je heupen.
~ Land op de bal van je voet en zorg dat je voeten zo snel mogelijk weer van de grond af zijn.
~ Neem vooral na je eerste trainingen voldoende rust om je spieren en gewrichten te laten wennen en goed te laten herstellen. 

1 opmerking:

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.