zondag 29 september 2013

Shoplog: H&M, New Yorker, Takko en 't Oor

Eergisteren ben ik met mijn vriend in Hilversum wezen winkelen. We hadden dit al een poosje op onze planning staan, en vrijdag was het eindelijk zover. Onze doel was om een winterjas te scoren en wat nieuwe herfst- en winterkleding. We zijn beide eigenlijk best goed geslaagd, ook al vielen de collecties een beetje tegen (of ik was allergisch voor al het wol wat er in de truien en vesten verwerkt zaten). Kijken jullie mee naar mijn shoplog in foto's?


Laten we beginnen met de drie dingen die ik bij de H&M heb gekocht. Hieronder zie je de kledingstukken per stuk in detail, en daar ga ik er ook meer over vertellen, en natuurlijk de prijs noemen.
We beginnen de shoplog met deze legergroene trui, waarvan de mouwen zijn opgerold, maar je kan ze ook afrollen. Wat ik zo mooi vind aan deze trui, is dat de trui niet perfect is, het lijkt alsof 'ie nog niet volledig afgewerkt is en dat vind ik mooi en apart, zoiets had ik nog niet in mijn kledingkast. Deze trui kostte €14,95.
Dan de aankoop waar ik denk ik het meest blij mee ben, dit ultra schattige, mooie rokje. Ik draag zo nu en dan een rokje, maar die is gewoon basic zwart of grijs, en dat vond ik nooit zo mooi. Maar dit rokje is een echte eye catcher, en je moet er dan ook wel een basic top op dragen om het niet te druk te maken. Dit rokje kostte €14,95.
Deze trui heb ik al in het zwart, en omdat ik die super fijn vind zitten, heb ik besloten om dezelfde trui ook te kopen in het zwart/wit gestreept. Het is een beetje een oversized trui en je zou 'm eventueel ook als een soort van jurkje kunnen dragen, maar dan wel met zo'n strak simpel rokje van de H&M eronder. Ook deze trui was €14,95.
Dan is het tijd voor de volgende winkel, de Takko. Hier liep ik last minute nog naar binnen, omdat ze weleens wat leuks hebben hangen en sowieso goedkope basics hebben. Soms véél goedkoper dan de H&M, en wel dezelfde kwaliteit. De Takko staat niet bekend als een populaire winkel, maar mocht je er ooit een tegenkomen, loop dan zeker eens naar binnen. Ze zijn budget én leuk, een beetje zoals de reputatie van de C&A, eigenlijk.
Ik begin met deze shape tights. Eigenlijk kwam ik er thuis pas achter dat het shape tights waren, maar goed. Ik kocht deze tights omdat ik vlak daarvoor het rokje van hierboven had gekocht, en het leek mij leuk om dat rokje dit weekend al te kunnen dragen, dus vandaar dat ik dit kocht. Ze waren €6,99. Oh, en ze werken wel echt!
Dan een t-shirt met lange mouwen, met streepjes. Ik heb in totaal drie dingen met streepjes gekocht, en daardoor heb ik mijn liefde voor kleding met streepjes weer terug gevonden. Dit is eigenlijk een hele simpele top, maar wel leuk. €8,99.
Ook met deze top ben ik heel blij! Je moet hier overigens wel een hempje onder dragen, want de voorkant van de hals van de top hangt gedrapeerd naar beneden. Wat eigenlijk de reden was waarom ik deze top kocht. Het staat me super goed en kleed me ook nog eens af. €9,99.
Weer opnieuw twee basic tops. Het was in eerste instantie mijn bedoeling om alleen de linker te kopen, maar er was op dat moment een actie: als je een tweede top van dat rek zou kopen, dan zou het geen 20 euro kosten, maar €14,98. En dus nam ik er twee mee, een bruine en bruin/rode.
Ook kocht ik een lekker warm vest, want aan de binnenkant van dit vest zit fleece. Ik wou dit vest eerst bij de H&M kopen, maar ik vond €20 een beetje teveel voor een simpel basic iets. Dus toen ik hetzelfde vest tegenkwam bij de Takko, voor een tientje, kon ik 'm natuurlijk niet laten liggen.
Dan is het de hoogste tijd voor mijn geliefde winterjas, van de New Yorker. Ik ben best moeilijk met het vinden van de juiste winterjas, ik heb er dan ook zo'n 40 verschillende aangepast, en dat terwijl mijn vriend er in één klap mee geslaagd was, haha! Het is een simpele zwarte jas, met een schuine rits, twee héle diepe zakken en het creeërt een taille. Ik ben er blij mee en hij was maar €40.
En, last but certainly not least, kocht ik nog drie CD's voor een tientje bij 't Oor, een hele toffe muziekwinkel in Hilversum die alternatieve muziek verkoopt. Dus niet die shit van de Free Record Shop. Ik kocht een CD van The Libertines, de Babyshambles (die ik in januari live ga zien, yaay!) en van Nirvana. Hun enigste CD die ik nog niet in mijn collectie had, maar nu wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.