dinsdag 26 november 2013

Afvallen: mijn fitnessroutine

Ik ga zo'n drie keer per week naar de sportschool, maar als het kan probeer ik het zelfs nog vaker te doen. In het begin vond ik het maar moeilijk om me drie keer in de week naar de sportschool te slepen, ik moest nog even over de denkbeeldige drempel. Inmiddels ben ik met trots over die drempel heen gestapt en sport ik met veel plezier.
http://wwwa.iololita.com

In het begin zag ik het sporten als iets wat moest, want als ik dat niet deed, dan ging ik ook niet afvallen. Maar nu is het echt een hobby geworden. Als ik een lange dag op stage op het kantoor zit, dan kijk ik er altijd naar uit om 's avonds alle frustraties van die dag er uit te sporten. Ik merk ook dat ik me daar steeds zekerder begin te voelen, ik denk nu zelfs aan de kleding die ik daar draag. Zo kocht ik onlangs een nieuwe sportbroek en sportbh en wil ik in december mooie sportschoenen van Nike hebben.

Meestal sport ik met een standaard fitnessroutine die ik zelf heb bedacht. Deze routine deel ik vandaag met jullie.

Warming upOm eerlijk te zijn tel ik ook mijn fietstocht richting de sportschool al mee. Maar om al mijn spieren op te warmen begin ik op de crosstrainer, waar ik zo'n 20 minuten lang op sport. Om de paar minuten zet ik de moeilijkheidsgraad een standje hoger zodat het naast een warming up ook al een intensieve workout wordt.

Na de warming up op de crosstrainer, ga ik over op het roeien. In het begin roeide ik 2100 meter, waar ik gemiddeld zo'n tien minuten over deed, inmiddels roei ik al 4200 meter en daar doe ik zo'n twintig minuten over.

Na het roeien is het tijd voor krachttraining. Hierin ben ik mezelf nog steeds aan het ontdekken; wat kan ik wel en niet aan. Zo doe ik bijvoorbeeld geen buikspier oefeningen in de sportschool, dit doe ik elke ochtend als ik wakker wordt. Ik doe oefeningen om mijn bovenarmen gespierder te krijgen, om mijn schouders en borst strakker te laten worden en oefeningen om mijn bovenbenen/billen strakker te maken. Inmiddels heb ik al licht gespierde bovenarmen en is het huid bij mijn schouders/borst ook al strak; geen vetje meer te zien! De oefening voor de bovenbenen/billen heb ik nu een aantal keren gedaan en ook hier zie ik al veel verschil.

En dan is het alweer tijd voor de cooling down! Dit doe ik op de loopband, ik begin joggend en eindig in snelwandelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.