maandag 4 november 2013

Ik doe mee met de No Buy challenge

Ik heb de knoop eindelijk door kunnen hakken: ik ga mee doen met de No Buy challenge. Dat betekend dat ik een hele maand niets mag kopen. Mijn No Buy maand is begonnen op vrijdag 25 oktober en zal duren totdat mijn studiefinanciering weer is gestort op 22 november. Benieuwd waarom ik mee doe aan de No Buy challenge en wat ik ga doen als ik het heb volgehouden? Lees dan vooral verder.
Hundreds.


Waarom doe ik mee met de No Buy Challenge?

Zoals de meeste van jullie wel weten woon ik op mezelf en moet ik al mijn kosten - zoals de huur, vaste lasten en avondeten - zelf betalen, ook begon ik in oktober met het afbetalen van het lesgeld voor school. Dus door al die nieuwe vaste lasten, heb ik de komende periode weer even wat minder geld te besteden dan normaal, dus ik wil al het geld wat ik nu heb zo slim mogelijk besteden in het avondeten en dat soort dingen. Ook wil ik kijken of ik zo'n challenge makkelijk vol kan houden, om dit in de toekomst vaker te gaan doen.

Waar beloon ik mezelf mee als ik de eerste maand van de No Buy Challenge heb volgehouden?
Sowieso ga ik wekelijks een euro op mijn spaarrekening storten als ik niets onnodigs heb gekocht, mocht ik die week wél iets onnodigs gekocht hebben, dan moet ik drie euro op mijn spaarrekening storten. Als ik de volledige challenge volgehouden heb, dan mag ik mezelf belonen met een dagje shoppen bij de Primark.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.