zaterdag 28 december 2013

Travel diary: Dortmund, Duitsland

Ik vertelde jullie laatst al dat ik op achttien juni naar het concert van Aerosmith ga in Dortmund, wat in Duitsland ligt. Vanaf vandaag gebruik ik de tag ''travel diary'' als het gaat om mijn vakanties en de reizen die ik maak. Vandaag vertel ik jullie het een en ander over mijn plannen in Dortmund.
Untitled

Ik vertrek dus op woensdag achttien juni. Ik ga met de internationale trein, de ICE, vanaf Amsterdam Centraal naar Dortmund Hauptbahnhof, ik moet onderweg één keer overstappen. Na zo'n 2:41 uur reizen kom ik aan in Dortmund, en vanaf daar pak ik de taxi naar mijn hotel. Ik verblijf in het vier sterren Mercure hotel, wat op zo'n 230 meter afstand van de Westfalenhallen ligt. 's Avonds ga ik naar het concert van Aerosmith en daarna slaap ik in het hotel.

Op de donderdag ben ik ook nog in Dortmund en staat er een dagje sight seeing en winkelen op de planning. In eerste instantie zou ik op de donderdag weer terug naar Nederland reizen, maar op de foto's is Dortmund zo'n mooie stad, dat ik heb besloten nog een dagje extra te blijven en dus een kleine citytrip te maken van mijn reis. Ik ben van plan om 's avonds ergens uit eten te gaan.

Vrijdag is mijn laatste dag in Dortmund en tevens ook in Duitsland. Ik moet voor 12:00 uur het hotel verlaten, en ik ga ergens in de stad ontbijten. Vanaf daar loop ik weer terug naar het treinstation en reis ik weer terug naar Nederland.

Mocht één van jullie ooit in Dortmund geweest zijn, schroom dan vooral niet om de ultieme tips te laten weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.