woensdag 4 februari 2015

Artiesten die ik tot nu toe live gezien heb

Ik hou al jaren een lijstje bij op mijn Last.FM account bij met de artiesten die ik live gezien heb, en oh my god, dat zijn er onwijs veel! Dat lijstje tovert elke keer weer een grote glimlach op mijn gezichtje, en daarom vind ik dat het nu tijd is om het ook hier te delen. 
N
Aerosmith. Dit is toch echt wel mijn lievelingsband der lievelingsbandjes. Ik heb Aerosmith tot nu toe twee keer live mogen aanschouwen en ik hoop dat er nog veel meer concerten zullen volgen. In juni 2010 zag ik ze voor het eerst live in de Gelredome in Arnhem, en vorig jaar juni in de Westfalenhallen in Dortmund, Duitsland.

Adam Lambert + Queen. Dit is het meest recente concert wat ik mee heb mogen maken. Aangezien Freddie, de originele zanger van Queen, helaas overleden is, is Adam Lambert de welverdiende vervanger. Queen zag ik live in de Ziggo Dome in Amsterdam.

Alice Cooper. Alice heb ik in de Boerderij in Zoetermeer live mogen aanschouwen. Ik weet niet meer precies wanneer ik Alice Cooper live gezien heb, maar volgens mij was het in 2009.

Armin van Buuren. Dat was tijdens mijn eerste nachtdienst ever in de Ziggo Dome. Armin eindigde zijn wereldtour Armin Only Intense op 5 december vorig jaar. Ik ben niet echt van de dance muziek, maar dit vond ik toch wel heel tof.

Babyshambles + Pete Doherty + The Libertines. Ik ben enorm fan van Pete Doherty en laat ik hem nou net in zijn drie verschillende formaties live gezien hebben vorig jaar. Babyshambles zag ik vorig jaar januari in de grote zaal van Paradiso, Pete Doherty zag ik solo optreden in juni in de Bitterzoet in Amsterdam en The Libertines zag ik in oktober in de Heineken Music Hall.

Ben Howard. Ik heb één keer in de Heineken Music Hall mogen werken tot nu toe, vorig jaar december, en daar heb ik Ben Howard live gezien.

Bryan Adams. Ook Bryan Adams heb ik zien optreden in de Ziggo Dome. Ik ben al sinds mijn jeugd fan van Bryan en dit concert was te tof voor woorden.

Fuckface Unstoppable. Dit is het bandje van Bam Margera, ook wel bekend van Jackass. Fuckface Unstoppable maakt lekkere herrie, waar ik zo nu en dan wel van hou. Ze traden op in de grote zaal van de Melkweg.

Jett Rebel. Jelte heb ik meerdere keren zien optreden als Jett Rebel. Het tofste optreden van hem was op Lowlands vorig jaar, en 21 februari mag ik hem aanschouwen in een uitverkochte Heineken Music Hall.

Jamaica + Two Door Cinema Club. Two Door Cinema Club trad in 2008 op in de Vera in Groningen, een heel klein poppodium, maar dat maakte het alleen maar toffer. Jamaica was hun voorprogramma.

The Maine + Never Shout Never. 2008 was het jaar waarin ik The Maine en Never Shout Never voor het eerst live gezien heb, in de oude zaal van de Melkweg. Daarna heb ik Never Shout Never nog drie keer zien optreden, wederom in de oude zaal van de Melkweg.

Muse. Vroeger was ik echt groot fan van Muse, daardoor heb ik ze dan ook vier keer live gezien. De twee meest memorabele optredens waren in het Goffertpark in Nijmegen en in Ahoy Rotterdam.

Paramore + Now Now Every Children + Paper Route + You Me At Six. Paramore trad in 2009 op met maar liefst drie voorprogramma's in de 013 in Tilburg.

Bon Jovi. Het concert van Bon Jovi was het eerste concert wat ik heb bezocht in het buitenland. In 2009 ging ik namelijk samen met mijn vader naar zijn optreden in België.

Queens Of The Stone Age + Snoop Dogg + Skrillex + Stromae. Deze optredens heb ik vorig jaar op Lowlands gezien.

Redtrack. Redtrack bestaat nu helaas niet meer, maar ze kwamen uit Engeland. Ik heb ze een stuk of zes keer zien optreden, en ondertussen zijn we vrienden. Ik heb ze live gezien in Rotterdam, Groningen, Den Haag, Kampen en Amsterdam.

Steel Panther. Steel Panther was het voorprogramma van Aerosmith in de Gelredome in Arnhem in 2010.

Dit is natuurlijk nog langer niet het complete lijstje van artiesten die ik live gezien heb, maar dit waren qua grote namen mijn hoogtepunten.

1 opmerking:

  1. Cool! I'm a massive Fuckface Unstoppable fan. What's Paradiso like? Coming over in June to see Marilyn Manson play there
    x GNAR MOSH x

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.