woensdag 8 april 2015

Challenge: 12 steden/dorpen bezoeken

Terwijl ik bezig was met het schrijven van een blogpost die eind deze maand online komt, besefte ik me ineens dat ik binnenkort wellicht geen studenten ov meer heb. Ik studeer namelijk over 1,5 maand af, en dat is best snel, maar daar vertel ik jullie morgen alles over. Omdat mijn studenten ov dus nog zo kort geldig is, heb ik een challenge voor mezelf bedacht, en als je op 'meer lezen' klikt, kom je alles te weten over die challenge!
The hague

Je hebt het eigenlijk al in de titel gelezen, maar goed. Ik wil de komende periode sowieso twaalf verschillende en totaal willekeurige steden en dorpen gaan bezoeken. Mijn doel is dan om daar al het moois op camera vast te leggen, en om die dan weer met jullie te delen. Wellicht voelen jullie je dan ook ineens geïnspireerd om daar naar toe te gaan! Omdat ik weet dat ik de komende periode nogal druk ben met afstuderen, geef ik mezelf geen tijdslimiet om dit te voldoen. Jullie zullen er vanzelf updates over zien!

De steden en dorpen die ik sowieso wil gaan bezoeken:
  • Amersfoort; ik ben er al best wel vaak geweest, maar ik heb me nog nooit in het bijzonder gefocust op de mooiheid van de stad. Daar komt nu dus verandering in!
  • Haarlem; het tripje naar Haarlem staat stiekem al op de planning voor 5 mei, maar Haarlem is onwijs mooi en ik wil al het leuks ontdekken.
  • Maastricht; deze stad ken ik eigenlijk alleen maar van de serie Flikken Maastricht, maar daarom wil ik het alleen maar liever ontdekken.
  • Antwerpen; hier ben ik al eens geweest, maar een retourtje met de trein vanaf Roosendaal is zo goedkoop, dat ik dit gewoon moet doen vind ik.
  • Groningen; ik ben opgegroeid in een boerendorpje nabij de stad Groningen, maar daardoor heb ik nooit met zoveel plezier rondgelopen daar. Daar wil ik nu verandering in brengen.
  • Den Haag; vroeger ging ik zo goed als elk weekend uit in Den Haag en had het er daar altijd zo naar mijn plezier. Helaas ben ik er alweer veel te lang niet geweest, dus het is tijd om terug te gaan.
  • Scheveningen; ik vind Scheveningen waarschijnlijk toch wel het mooiste strand van Nederland, helemaal met de oude pier die er nog staat en die er hopelijk ook blijft staan.
  • Ballum; dit is een dorpje op Ameland. Doordat het op een eiland is, heb je toch wel het gevoel dat je je in een ver oord bevindt, en dat vind ik zo fijn aan Ameland.
Heb jij ooit één van deze steden of dorpen bezocht? Laat dan een reactie achter in de comments met de hotspots en mooie plekken die ik dan sowieso moet bezoeken! Of heb je misschien nog tips met leuke steden of dorpen die ik kan bezoeken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.