dinsdag 18 september 2012

School update

Mijn eerste schooldag is alweer zo'n 2,5 week geleden en dat betekend dat ik alweer een tijdje naar school ga. Het is echt enorm wennen, aangezien ik een jaar lang niet naar school ben geweest. Tot nu toe sta ik elke dag met een positief gevoel op en heb ik ook echt zin om naar school te gaan. Het is tijd voor een update over mijn leven, en vandaag gaat die update over school.


Ik zit in een klas met ruim 56 mensen, we zijn opgesplitst in twee groepen. Groep 1A en 1B, ik zit in 1A. Er zitten echt geweldige mensen op de opleiding, ik heb nu al een aantal goede vriendinnen gemaakt en ik ben blij dat ik ze heb leren kennen. Ik zit echt in een hele leuke en vooral gezellige klas en daar ben ik echt blij mee.


Ik heb op zich een prima rooster: maandag 12:45 - 20:00, dinsdag 12:45 - 17:45, woensdag 08:45 - 14:15, donderdag 08:45 - 14:15 en vrijdag 08:45 - 13:45. Ja echt, ik moet op de maandag tot en met acht uur 's avonds naar school. Toen ik het rooster voor het eerst in handen kreeg schrok ik hier best wel van. Afgelopen week was de eerste maandag dat we tot acht uur moesten en het viel allemaal reuze mee, de dag ging veel sneller voorbij als verwacht. Alleen op de terugreis richting huis merkte ik wel dat ik echt heel moe begon te worden.

Mijn vakken zijn ook echt heel leuk. Op de maandag heb ik dans, drama, muziek en beeldend. Dinsdag is vooral een 'serieuze' dag met dingen als computervaardigheden en media. Ook heb ik vakken als Cultureel Organiseren en Cultuur Orientatie (we hebben het momenteel over de hippies, echt heel leuk!), maar vakken als Spaans, Engels en Nederlands kunnen natuurlijk ook niet ontbreken.


Ik heb nu dus alweer twee volledige schoolweken achter de rug zitten en in die twee weken had ik een stagedag. Afgelopen zaterdag (15 september) moest ik werken op het 5D festival te Amsterdam. Een festival wat speciaal ontwikkeld is voor mensen met een beperking, maar niet alleen voor hun. Ik was buddy, dat betekend dat ik artiesten moest begeleiden tijdens hun workshops en/of optredens. Iedereen die buddy was kreeg een artiest aangewezen en moest daar bij blijven totdat diegene klaar was met zijn/haar act. Ik was de 'gelukkige' die een echte bekende Nederlander kreeg toegewezen! Ik mocht namelijk Rob Verlinden (beter bekend als Rob de tuinman) mee helpen tijdens zijn workshop eetbare planten, echt heel leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.