dinsdag 14 mei 2013

Recipe: pizza Romana

Vandaag deel ik weer eens een overheerlijk recept met jullie, namelijk de pizza Romana (hé, hoe toevallig, ik heb een Italiaanse naam, en er is een Italiaanse pizza naar mij vernoemd). Op de site van Smulweb kwam ik dit recept tegen, en na deze met succes uitgeprobeerd te hebben met mijn huisgenoten, deel ik 'm vandaag. Eet smakelijk!

Je hebt nodig (voor één pizza):
Basispizza, 4 tomaten, mozzarella, ansjovis, oregano, basilicum, zout en peper.

Bereidingswijze:
Was de 4 middelgrote tomaten en snijd ze in plakjes, verdeel ze over de deeglap en bestrooi ze met peper, zout, oregano en basilicum. Laat een blikje ansjovis uitlekken en snijd de vis in stukjes. Leg de ansjovis tussen de tomaten. Snij 200 gram mozzarella kaas in dunne plakken, leg die op de tomaten en bak de pizza op 200 graden, 15 minuten lang in de hete lucht oven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.