woensdag 28 augustus 2013

Lekkere & caloriearme snacks

Het is best moeilijk om altijd maar gezond te eten. Grote maaltijden zijn vaak nog wel te overzien, maar op de momenten dat je trek hebt in een snack, pakken we toch nog steeds de ongezonde calorievolle snacks. Dit is helemaal niet nodig, want er bestaan ook talloze snacks die een stuk gezonder zijn. Vandaag zet ik een aantal gezonde en vooral lekkere snacks voor jullie op een rijtje.
gezonde snack

1 plakjes gebraden kalkoen. Dit is een heel eenvoudig tussendoortje. Neem drie plakjes gebraden kalkoen en smeer er eventueel nog wat mosterd op en rol het op in een blad sla of boerenkool. Dit tussendoortje bevat 60 calorieën.

2 crackers met tonijn. Ga eens voor een cracker met tonijn als je enorme trek hebt. Meng een half blikje zoutarme witte tonijn met een beetje citroensap, paprikapoeder en gehakte peterselie of basilicum. Serveer het op een volkoren, vezelrijke cracker. De omega-3 vetzuren in de tonijn zijn ook nog eens goed voor je huid en haar. Bevat 100 calorieën.

3 geroosterde amandelen met cacaopoeder. Deze snack heeft dan niet alleen weinig calorieën, het zit ook nog eens vol met eiwitten. Verwarm de oven voor op 200 graden. Besprenkel 1 kopje amandelen met 1 theelepel olijfolie en bestrooi het met cacaopoeder. Verspreid de amandelen op een bakplaat en rooster het een paar minuten. Bevat 205 calorieën.
popcorn
4 olijven. Van olijven zit je best snel vol, en het is ook nog eens laag in calorieën. Ook zijn ze super gezond dankzij de vetzuren en antioxidanten. Je kunt een tros van ongeveer 10 olijven wat oppeppen met een snufje rode peper of kruiden. Deze snack bevat 100 calorieën.

5 popcorn. Ga niet voor de boteractige variant. Besprenkel het met één theelepel olijfolie en anderhalve theelepel zeezout. Mix het geheel door elkaar. Deze snack bevat 170 calorieën.

6 gekookt ei met paprika. Als je last hebt van een snackaanval is deze snack een goed alternatief voor iets ongezonds. Snijdt een hard gekookt ei doormidden en doe er wat gerookte en zoete paprika tussen. Je kunt er nog wat meer paprikastukjes naast eten. Bevat maar 90 calorieën!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.