dinsdag 18 maart 2014

Waarom Ameland zo'n fijn eiland is

Ameland is één van mijn favoriete locaties in Nederland. Vandaag ga ik jullie vertellen waarom ik zo gek ben op Ameland. Als ik heel veel geld zou hebben, dan zou ik daar sowieso een vakantiehuisje kopen. Ik ben tot nu toe drie keer op Ameland geweest, maar het voelt daar als thuis. Hieronder zie je een foto van Ameland die ik maakte tijdens een vakantie met mijn vriend.


Ameland is een fijn eiland omdat...

... het eiland hartstikke rustig is, of in ieder geval in het dorpje Ballum
... het voelt alsof je ver weg van huis op vakantie bent, terwijl het gewoon Nederland is
... je ervaart er onwijs veel rust
... de mensen leven daar heel anders dan wij op het land, ze zijn wat ouderwetser
... de snackbar in Ballum is tegelijkertijd ook een pizzeria
... het eiland bestaat voornamelijk uit duinen, strand en zee
... het is er romantisch
... de zonsondergang is te bekijken vanuit de duinen
... er spoelen kwallen, zeesterren en krabben aan op het strand
... je kan er een kilometers lange strandwandeling maken

Heb jij Ameland ooit al een keer bezocht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.