maandag 5 januari 2015

5 Nederlandse steden die de moeite waard zijn

Nederland heeft veel meer leuks te bieden dan dat je momenteel misschien denkt. We wonen namelijk in een mooi land, met een aantal mooie steden. Steden die de moeite waard zijn om eens te bezoeken; tenminste, dat vind ik dan. Ik vertel jullie waarom juist deze vijf steden of plaatsen in mijn top vijf staan, dus lees vooral gezellig mee.
add a caption


Maastricht
Maastricht staat momenteel bovenaan mijn verlanglijstje om te bezoeken in Nederland. Ik ben hier dan ook nog nooit geweest. Mijn voorliefde voor Maastricht begon dan ook toen ik begon met kijken van de serie Flikken Maastricht. In deze serie laten ze zien hoe mooi de stad eigenlijk is, en daardoor wil ik er alleen maar liever snel naar toe.

Valkenburg
Ook in Valkenburg ben ik om eerlijk te zijn nog nooit geweest, maar ook dit staat op mijn to do list om te bezoeken wanneer het weer wat lekkerder weer is. Valkenburg is een mooie, oude stad met grotten die je mag bezoeken, bergen en oude ruïnes van onze geschiedenis.

Den Haag
Sowieso wel de stad die ik het meest vaak bezocht heb in Nederland denk ik. Den Haag is dé muziekstad van Nederland. Heel veel bekende artiesten en bands komen uit Den Haag. Wat ik zo fijn vind aan die stad, is de grote markt. De geur van bier en de geluiden van gezelligheid en muzikanten.

Utrecht
Om heel eerlijk te zijn moest ik in het begin absoluut niet denken aan Utrecht, geef mij Amsterdam maar, want die hebben mooiere grachten en meer ouderwetse grachtenpanden. Maar toen ging ik met een andere blik naar Utrecht kijken, en besefte ik me dat ik deze stad eigenlijk net zo fijn vind. Of misschien zelfs nog wat fijner. Ook Utrecht heeft verborgen schatten, en die ontdek ik nu nog steeds. Nog een pluspunt aan Utrecht vergeleken met Amsterdam: je hebt er veel minder toeristen, en kunt dus veel meer genieten van al het moois.

Ballum (Ameland)
Hier ben ik meerdere keren op vakantie geweest. De laatste keer dat ik hier op vakantie was, huurde ik een huisje midden in de duinen. Ben je je al aan het inbeelden hoe fijn dat is? Zo niet, dan help ik je bij deze even. Het enige wat je om je heen hoort; is de wind die door de duinen blaast, het geluid van de golven van de zee, die iets verderop ligt, op een steenworp afstand. Als je je slaap- of woonkamer raam openzet, ruik je de geur van de zee. Ik heb serieus nog nooit zo fijn en rustig geslapen, als op Ballum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.