donderdag 2 februari 2012

Dokter wat ben je toch dom

Mijn dokter is de domste man op aarde. Al jarenlang zit ik met het probleem dat ik knie reuma heb. Al jarenlang zegt hij dat het wel weer goed komt en dat ik gewoon veel moet rusten.

Via internet heb ik een aantal mensen leren kennen die mijn leeftijd hebben en hetzelfde probleem hebben als ik: knie reuma. Hun hebben mij allemaal verteld dat ik zoveel mogelijk moet bewegen als mijn knie aan kan zodat ik mijn knie soepel hou. Anders wordt mijn knie stijf en wordt het probleem alleen maar erger.

Nu heb ik vanochtend mijn huisarts opnieuw gebeld en verteld dat ik nog steeds erg veel pijn heb in mijn knie en dat ik die pijn niet meer kan verdragen. Ook heb ik het idee dat mijn knieschijven aan het slijten zijn. En als dat zo is, dan heb ik een heel groot probleem. Opnieuw zei mijn dokter dat ik moest rusten, zonder er naar te willen kijken.

Kortom, mijn dokter is de domste man op aarde. En ja dat durf ik zomaar te beweren. Wie zegt er nu al zeven jaar lang tegen een patiënt dat ze haar knie moet rusten en dat het wel weer goed komt, terwijl de problemen alleen maar erger worden? Juist.  

1 opmerking:

  1. Heb je dat ook tegen je dokter gezegd? Ik zou dat wel doen. Als je al zolang last hebt, moeten ze verder gaan kijken.
    De dokter kan wel zeggen: 'je moet rusten.' En zo wimpelen ze vaak patiënten af. Maar jij voelt het en hij niet. En je moet er mee lopen en hij niet.

    Ik heb zelf ook de ervaring dat ik als kind heel veel pijn had aan mijn knie. Volgens de dokter was het groeipijn. Ik geloofde dat maar. Totdat ik 21 was en opeens niet meer kon lopen. En groeipijn kon het allang niet meer zijn, want ik groeide niet meer. Na lang zeuren en fysiotherapie zijn ze eindelijk verder gaan kijken. Wat bleek nou? Ik was geboren met een afwijking in mijn knie. Is operatief hersteld, maar doordat ik er al jaren mee liep, is mijn knie wel kapot.

    Sorry voor mijn lange reactie. Ik kwam per toeval op je blog en las dit stuk. Ik snapte meteen hoe jij je voelde of nog steeds voelt.
    Ik raad je zeker aan flink tegen je dokter in te gaan, want zoals je zelf al zegt hoe kan iemand zeggen dat je moet rusten, terwijl het alleen maar erger wordt.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.