dinsdag 27 november 2012

Ik kan niet opstaan 's ochtends

Helaas zijn de donkere dagen weer aangebroken. Help! Ik krijg nu weer moeite om uit mijn bed te komen en ik verzin elke ochtend weer allerlei redenen waarom ik best nog wat langer mag blijven liggen.

Voor veel mensen is opstaan het verschrikkelijkste moment van de dag. Vooral de donkere, druilerige maandagochtend nodigt niet echt uit om fris en fruitig om half 7 naast het bed te staan. Maar als je eenmaal om half 10 op je werk komt binnen kakken en je je realiseert dat je dan toch echt tot minimaal 6 uur zal moeten blijven, heb je weer spijt. En dus ga je het nu gewoon echt doen.
 
 
Stop met snoozen
Snoozen is een kwelling voor jezelf. Elke keer weer ben je net weer in slaap gevallen en dan gaat die kolere wekker weer af. En voor je het weet sta je weer een half uur later op dan de bedoeling was. Zorg dus dat je je wekker zo instelt dat je niet kunt snoozen of maak een afspraak met jezelf dat je direct uit bed moet als de wekker gaat.

Plan een belangrijke afspraak ’s ochtends
Wil je echt een goede stok achter de deur hebben, plan dan bijvoorbeeld op je werk een afspraak om 9 uur ’s ochtends in. Het liefst eentje met de allerhoogste pief van het bedrijf, zodat je het niet in je hoofd haalt om te laat te komen.

Creëer ritme
Mensen die geen ritme hebben, hebben misschien wel de meeste moeite om ’s ochtends uit bed te komen. Want komt het je niet bekend voor als kantoorslaaf dat je zelfs in het weekend om 7 uur wakker wordt? Geen pretje, maar dat betekend wel dat je dus een ritme in je dagelijkse bezigheden hebt en ’s ochtends makkelijker opstaat.
 
Zet de wekker ver weg
De beste manier om jezelf uit bed te krijgen is toch die irritante blèrende wekker aan de andere kant van je kamer te zetten. Pest jezelf wakker!
Wake-up light
Koop een Philips Wake-up light. Het schijnt dat je daar een stuk lekkerder van wakker wordt dan van zo’n piepende wekker ’s ochtends.

1 opmerking:

  1. Ugh, ik heb zo'n moeite met vroeg opstaan! Zo'n Wake-Up Light heb ik denk wel nodig.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.