donderdag 22 november 2012

Kerstmarkt Maastricht

Normaal was ik nooit een persoon wat nou echt van kerst houdt, aangezien ik het thuis nooit gevierd heb en er dus ook nooit het nut van in heb gezien. Maar sinds ik een vriend heb, ben ik meer van kerst gaan houden. Kerst is gezellig vanwege die mooie lampjes in de kerstboom en de muziek, de sfeer en het brengt iedereen bij elkaar.
Toen ik nog op de middelbare school zat, heb ik een aantal kerstmarkten bezocht in Duitsland. Sindsdien ben ik sowieso gek op kerstmarkten en wil ik er jaarlijks zoveel mogelijk bezoeken. Vanwege dit allemaal ben ik op onderzoek uitgegaan naar een aantal leuke kerstmarkten en dit heb ik op een rijtje gezet, speciaal voor jullie. Elke week komt er een post online wat speciaal over een kerstmarkt gaat, zodat jullie het overzicht kunnen houden.
 
Van 30 november tot 31 december wordt Maastricht omgetoverd tot een wonderwereld. Een kerstparadijs waarbij je jouw ogen uitkijkt. Doe er inspiratie op voor kerstcadeaus of scoor iets leuks voor in de kerstboom. Ook kun je op de foto gaan met de kerstman. Naast de kerstmarkt zijn er ook tentoonstellingen, live optredens en theateruitvoeringen. Als lekkernij kun je bij tientallen kramen onder andere poffertjes of pannenkoeken eten.
Maar als kers op de taart is er ook nog eens een gigantische ijsbaan. Schaats een rondje onder het genot van een warme chocolademelk. Mocht je toch niet zo van schaatsen houden, dan is er ook een reuzenrad die 60 meter hoog is. Perfect om de prachtige omgeving van bovenaf te bewonderen.
Openingstijden kerstmarkt Maastricht:
30 november t/m 31 december
maandag t/m woensdag 11:00 – 20:00 uur
donderdag t/m zaterdag 10:00 – 22:00 uur
zondag 12:00 – 18:00 uur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.